Arctic Chat : Arctic Cat Forum banner

Distributieketting vervangen

36K views 33 replies 5 participants last post by  waterwheelieaddict  
#1 ·
Ik heb een tikkend geluid dat volgens mij echt mijn distributieketting is die slaat... Het geluid komt precies van de plek waar de distributieketting zich bevindt. Heeft iemand dit al eens eerder gedaan? Zo ja, dan zijn tips zeer welkom. Zo niet, maar weet je wel hoe je hem moet vervangen, kun je me dan laten weten welke andere onderdelen ik moet bestellen om hem te vervangen... Bedankt mensen

Verzonden vanaf mijn SM-G900V met Tapatalk

Attachments

#2 ·
Controleer eerst de slack-afsteller

#18 ·
#3 ·
Toen ik mijn monteur een klepafstelling liet doen, zei hij dat deze zelfstellend was en dat er meer ruimte was om af te stellen, maar om de een of andere reden denk ik niet dat hij gelijk had... het doet het als ik de motor lichtjes opvoert en als hij dan weer terugzakt, klinkt het 2 of 3 keer en stopt dan... ik heb vandaag de riemafdekking verwijderd voor inspectie en om te zien of het dat tikkende geluid alleen maakt als de riem beweegt, maar het doet het nog steeds als de riem niet beweegt

#5 ·
Ik zou beginnen met de afsteller, anders moet je de motor uit elkaar halen. Tenminste, elke afsteller kan worden vervangen zonder de motor te verwijderen. Anders heb je een olieverversingsset en alle pakkingen nodig, in ieder geval voor de bovenste helft van de motor

#6 ·
Ik zou beginnen met de afsteller, anders moet je de motor uit elkaar halen. Tenminste, elke afsteller kan worden vervangen zonder de motor te verwijderen. Anders heb je minimaal een olieverversingskit en alle pakkingen nodig voor de bovenste helft van de motor
Bedankt 400 !! Ik was de handleiding aan het lezen en er stond dat je een platte schroevendraaier moet gebruiken om tegen de klok in te draaien om aan te spannen...dat gezegd hebbende, is het dan geen zelfafsteller? Als het vervangen moet worden, ga ik een top-end doen terwijl ik het uit elkaar heb...als ik een onderdelenleverancier bel zoals Country Cat, zouden ze me dan alle onderdelen kunnen vertellen of weten die ik nodig heb voor een top-end vervanging en distributieketting vervanging?Verzonden vanaf mijn SM-G900V met Tapatalk

#8 ·
Dezelfde afsteller als de mijne of er dichtbij. De mijne was gewoon een veerspanner, als ik de schroef de ene kant op draaide, ging hij vanzelf terug. Wat betreft de top-end onderdelen, als je me wat tijd geeft, kan ik een lijst voor je maken als je dat nodig hebt. Doe je ook ringen?

#10 ·
Zuiger met ringen is een goedkopere optie. Ik beantwoord de pm als ik van mijn werk kom

#12 ·
Staat er hoe je de spanner controleert? Op mijn 03 500 (Suzuki-motor) schroef je de spanner los en laat je hem er helemaal uitkomen. Kijk dan hoeveel ruimte er zit tussen de basis en de motor. Ik herinner me dat ik de mijne een tijdje geleden heb gecontroleerd.

#15 ·
Ja, poco, dat doet het... Ik heb een foto uit de handleiding een paar opmerkingen hierboven geplaatst, maar ik kan hem geen kant op draaien, wat me doet geloven dat er iets vervangen moet worden.

Misschien is het gewoon een slechte spanner. Dat zou snel en gemakkelijk zijn:) Ik neem aan dat je hem toch zou vervangen, dus ik zou dat eerst proberen.

Zit er metaal in de olie? Ik zou verwachten dat een rondrinkelende distributieketting wat metaalschilfers in de olie zou veroorzaken.

#14 ·
Ik zal proberen die lijst vanavond te krijgen, zo niet morgen zeker.

• Like
Reactions: waterwheelieaddict
#20 ·
Oké jongens, de nieuwe distributieketting spanner heeft één rit van 32 mijl volgehouden...het veermechanisme is daadwerkelijk kapot gegaan...ideeën waar ik nu naartoe moet? Ik heb de oude teruggeplaatst en afgesteld en hij slaat nog steeds, maar niet zo erg...wat denken jullie dat ik hierna moet doen?

#22 ·
Heeft u de FSM-procedure gevolgd bij de installatie?

#23 ·
Ja meneer, het was heel gemakkelijk om hem er weer op te schroeven, af te stellen en de schroefdop er weer op te zetten. Ik heb zelfs een nieuwe o-ring en pakking gebruikt. ...het is een dieper probleem dan alleen de spanner-eenheid ...ik wil de onderdelen samen met de bovenkant bestellen, maar ik weet niet of ik een nieuwe distributieketting, kettinggeleider, kettingspanner en een andere spanner-eenheid nodig heb.

#29 ·
Ja, dat kan, je hoeft de kan niet te trekken, weet het niet zeker van de 443, maar je kunt misschien ook de geleiders vervangen zonder de kop te trekken.
Bedankt Bedankt!Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang om de distributieketting zelf te doen en ik wil de koppakking niet twee keer hoeven te vervangen...ik heb het servicehandboek maar het distributiekettinggedeelte is erg verwarrend voor mij...mijn cilinder moet misschien wel worden voorzien van een huls omdat niemand een oversized zuiger voor deze motor maakt.Verzonden vanaf mijn SM-G900V met Tapatalk