Arctic Chat : Arctic Cat Forum banner

4WD Actuator 0502-296 (3-przewodowy) instrukcja demontażu, rozkładania i uszczelniania

121K views 79 replies 33 participants last post by  Sgroi Innovations  
#1 · (Edited)
0502-296 Demontaż i demontaż siłownika (3-przewodowy)

Z mojego siłownika wyciekał olej z dyferencjału. W dyferencjale było za dużo oleju, co powodowało wyciekanie oleju wokół siłownika w miejscu, gdzie jest on podłączony do mechanizmu różnicowego. Więc rozebrałem go, żeby zobaczyć, czy olej dostał się do siłownika. Wewnątrz siłownika nie było oleju, więc po sprawdzeniu postanowiłem uszczelnić siłownik za pomocą RTV. Oto jak to zrobiłem.


1. Wykręć śrubę i opaski zaciskowe z wewnętrznego panelu błotnika i zdejmij panel. (Rys. 1)


2. Podnieś zakładkę na złączu siłownika i odłącz od głównej wiązki przewodów. (Rys. 2)

3. Poluzuj przednią śrubę i wykręć dolne i tylne śruby za pomocą Torx T30. (Rys. 3)

4. Przesuń siłownik do tyłu ze śruby przedniej, aby go wyjąć (Rys. 4 i 4a).
 

Attachments

#2 · (Edited)
5. Wykręć siedem śrub T20 Torx (Rys. 5) i zdejmij osłonę. (Rys. 6)


6. Ostrożnie podnieś zespół przekładni ślimakowej, upewniając się, że nie złamiesz plastikowego pręta (Rys. 7), który wisi nad płytką drukowaną. Jeśli go złamiesz, będziesz musiał kupić nowy siłownik. Ten mały pręt wyłącza serwomotor, uruchamiając wyłączniki krańcowe na każdym końcu zakresu jego ruchu. Zespół przekładni ślimakowej można rozłożyć, rozciągając obie połówki. Nie widziałem powodu, aby wyjmować sprężynę z górnej połówki. (Rys. 8)


7. Wyjmij koło pośrednie, uszczelkę i wyjmij wiązkę przewodów i płytkę drukowaną z obudowy.


8. W tym momencie wyczyściłem dwie połówki obudowy i uszczelkę za pomocą prostego zielonego środka czyszczącego, wody i szczotki. Wyczyściłem płytkę drukowaną za pomocą środka do czyszczenia elektroniki bezpiecznego dla tworzyw sztucznych. Spryskaj wyłączniki krańcowe i ostrożnie wprowadź do nich środek czyszczący, wielokrotnie je włączając i wyłączając (Rys. 8a). Spryskałem również środek czyszczący do silnika, a po wyschnięciu nałożyłem lekką olej na bazie teflonu na oba końce wału silnika. Odłączyłem złącze od płytki drukowanej i nałożyłem trochę smaru dielektrycznego na połączenia i podłączyłem je z powrotem.
 

Attachments

#3 · (Edited)
9. Cały oryginalny biały smar litowy został usunięty. Wszystko wyczyszczone? Teraz czas to wszystko złożyć. (Rys. 9)

10. Zainstaluj ponownie kartę obwodu. Upewnij się, że gumowa przelotka na przewodach jest mocno osadzona w gnieździe. Nałóż świeży biały smar litowy na gniazda, w których będzie spoczywać koło zębate, na powierzchnie ślizgowe zespołu przekładni ślimakowej i na zęby koła zębatego (Rys. 10, 11 i 12). Staraj się nie używać zbyt dużo smaru.

11. Zespół przekładni ślimakowej i koło pośrednie zostały zainstalowane.

12. Umieść uszczelkę z powrotem w rowku.

13. Zamontuj ponownie pokrywę i dokręć siedem śrub z łbem Torx T20. Tymczasowo podłącz przewody, aby przetestować urządzenie, przełączając napęd na 4 koła w pozycji wyłączonej i włączonej. Odłącz przewody.

14. Teraz uszczelnienie siłownika. Użyłem całej tubki czarnego RTV o pojemności ½ uncji. To mieszanka płynu do mycia naczyń i wody w kubku do mieszania, która służy do wygładzania RTV (zapobiega również przyklejaniu się do palców). Powinno być po stronie mydlanej. (Rys. 13)
 

Attachments

#4 · (Edited)
15. Nałożyłem RTV na rowek po tylnej stronie, gdzie łączą się dwie połówki pokrywy (rys. 14). Upewnij się, że nałożysz trochę więcej wokół przewodów (rys. 15). Następnie wygładziłem spoinę i wcisnąłem RTV w trudno dostępne rogi palcem i wodą z mydłem, sprawdź również uszczelkę O-ring siłownika (Część nr 0423-498, która została zastąpiona przez 0423-892 i mierzy 5/16" x 7/16" x 1/16", powinna być możliwość znalezienia zamienników w sklepie z narzędziami lub częściami za ułamek ceny dealera), aby upewnić się, że nie jest pęknięta ani uszkodzona (rys. 15a). Obróć siłownik i nałóż RTV również na łby śrub (rys. 16). Pozwól RTV utwardzać się przez 24 godziny. Jeśli kiedykolwiek będziesz musiał usunąć RTV, po prostu wlej na niego trochę alkoholu izopropylowego (alkohol do nacierania 91%) i wsuń go pod krawędź RTV. Powinien zejść dość łatwo, gdy alkohol dostanie się pod RTV.


16. Podłącz przewód siłownika z powrotem do głównej wiązki. Włącz zapłon i przestaw przełącznik na 4WD. Ułatwi to instalację. Zamontuj siłownik w mechanizmie różnicowym i wyrównaj przedni otwór z przednią śrubą, ale jeszcze jej nie dokręcaj. Wkręć śrubę z tyłu siłownika i dokręć ją. Ta śruba osadza siłownik w mechanizmie różnicowym. Wkręć dolną śrubę, a następnie dokręć ją i przednią śrubę. Przykręć i przymocuj opaską zaciskową wewnętrzny panel błotnika i gotowe.



Zauważyłem kilka rzeczy dotyczących siłownika, kiedy go rozebrałem. Może to pomóc w rozwiązywaniu problemów.


A. Jeśli działa w sposób ciągły, najprawdopodobniej zębatka się zerwała i potrzebujesz nowego siłownika. Kiedy zębatka się zrywa, zespół przekładni ślimakowej nie może przesuwać się w przód i w tył, aby uruchomić wyłączniki krańcowe. Silnik pracuje wtedy nieprzerwanie. Jeśli zębatka jest zerwana, czas na nowy siłownik.


B. Elektronika w tym urządzeniu jest bardzo prosta. Powinno być możliwe wyszukanie części w celu znalezienia zamienników. Są one prawdopodobnie łatwo dostępne i niedrogie. Istnieją trzy tranzystory (Q1, Q2 i Q3), dwa wyłączniki krańcowe (SW1 i SW2), przekaźnik (K1), trzy rezystory (R1, R2 i R3), większa dioda (D1), dwie mniejsze diody (D4 i D5) i wreszcie serwomotor.


C. Dodałem wyprowadzenia z dołu zespołu płytki drukowanej, aby ułatwić rozwiązywanie problemów. Przekaźnik K1 to pojedynczy biegun podwójny rzut, co oznacza, że zmienia kierunek serwomotoru, zmieniając polaryzację zasilania idącego do zacisków silnika w zależności od tego, czy włączony jest napęd 2wd, czy 4wd.


Części zamienne

A. Wyłączniki krańcowe (SW1 i SW2), Cherry Electronics Część nr DH2CB1PA
Około 2-4 USD za sztukę, w zależności od miejsca zakupu. Sager miał najniższą cenę, około 2 USD.

Informacje ogólne
http://www.cherrycorp.com/english/switches/submini/dh.htm
B. Duża dioda (D1), International Rectifier Część nr 50WQ03FN
C. Przekaźnik (K1), Omron część nr G8ND-2-DC12-SK
D. Rezystory (R1, R2 i R3), Zaktualizuję z dokładnymi numerami części i miejscami zakupu później
Wartości rezystorów: R1 to rezystor 1K omów. R2 i R3 to rezystory 3,3K omów.
Rozmiar fizyczny rezystorów musi zostać określony. Nie mierzyłem ich, gdy miałem rozebrany siłownik. Wystarczy zmierzyć długość i szerokość i użyć odpowiedniego numeru dla rozmiaru. Oto tabela różnych rozmiarów.












Pasywne elementy prostokątne:
  • 01005 (0402 metryczne): 0,016 × 0,008 cala (0,41 × 0,20 mm) Typowa moc znamionowa dla rezystorów 1/32 wata
  • 0201 (0603 metryczne): 0,024 × 0,012 cala (0,61 × 0,30 mm) Typowa moc znamionowa dla rezystorów 1/20 wata
  • 0402 (1005 metryczne): 0,04 × 0,02 cala (1,0 × 0,51 mm) Typowa moc znamionowa dla rezystorów 1/16 wata
  • 0603 (1608 metryczne): 0,063 × 0,031 cala (1,6 × 0,79 mm) Typowa moc znamionowa dla rezystorów 1/16 wata
  • 0805 (2012 metryczne): 0,08 × 0,05 cala (2,0 × 1,3 mm) Typowa moc znamionowa dla rezystorów 1/10 wata
  • 1206 (3216 metryczne): 0,126 × 0,063 cala (3,2 × 1,6 mm) Typowa moc znamionowa dla rezystorów 1/8 wata
  • 1210 (3225 metryczne): 0,126 × 0,1 cala (3,2 × 2,5 mm) Typowa moc znamionowa dla rezystorów 1/4 wata
  • 1806 (4516 metryczne): 0,177 × 0,063 cala (4,5 × 1,6 mm)
  • 1812 (4532 metryczne): 0,18 × 0,12 cala (4,6 × 3,0 mm) Typowa moc znamionowa dla rezystorów 1/2 wata
  • 2010 (5025 metryczne): 0,2 × 0,1 cala (5,1 × 2,5 mm) Typowa moc znamionowa dla rezystorów 1/2 wata
  • 2512 (6432 metryczne): 0,25 × 0,12 cala (6,3 × 3,0 mm) Typowa moc znamionowa dla rezystorów 1 wata
 

Attachments

#5 ·
To doskonały post o "Jak to zrobić"!!!! Dziękuję bardzo Panie!!!!! To powinno być w przypiętej sekcji IMO!! Bardzo pomocny artykuł wraz ze wspaniałymi zdjęciami! Dzięki!
 
  • Like
Reactions: PtgGeo and cr724
#7 ·
Dzięki, to powinno być przypięte!!!
 
#8 · (Edited)
Dzięki chłopaki!!! Nauczyłem się tak wiele z tego forum. Cieszę się, że mogę coś oddać, z czego inni mogą się uczyć.
 
#9 ·
PRZYKLEJ TO PROSZĘ! Siłownik napędu "Jak to zrobić"

Dzięki za świetny post! Jak sprawić, żeby moderatorzy przypięli to jako wątek przyklejony? Wydaje się to dość powszechnym problemem. Widziałem wiele podobnych postów z tym samym pytaniem, które pozostają bez odpowiedzi, a ten PORADNIK cr724 jest najlepszą opcją, jaką znalazłem!
 
#11 ·
Czy ktoś może to przypiąć!
 
#12 · (Edited)
Aktualizacja. Zrobiłem tę naprawę zeszłego lata, mając nadzieję, że wyczyszczenie wszystkich wewnętrznych połączeń naprawi mój powolny siłownik. Czasami nadal występuje opóźnienie od momentu przełączenia przełącznika do momentu uruchomienia siłownika. Podejrzewam, że winny może być przekaźnik. Myślę, że zamówię nowy przekaźnik i dam wam znać, czy to rozwiązało problem.

Zmierzam również rezystory i zawężę listę do tych, które znajdują się w siłowniku.
 
#13 ·
Nadal uważam, że to świetny wątek o tym, "jak" i powinien zostać umieszczony w sekcji "stickies/pinned". Mam nadzieję, że odpowiednie osoby to zobaczą i zdecydują się przenieść go, aby pomóc innym.
Dzięki za świetne info, kolego!! Bardzo to doceniamy!!
 
  • Like
Reactions: cr724
#14 ·
Gotowe....
 
#15 ·
Skonsolidowałem moje posty i dodałem nowe zdjęcie elektryki siłownika
 
#16 ·
cr724 Czy kiedykolwiek wymieniłeś przekaźniki?

Mam '07 400LE, który włącza się bardzo wolno. Siłownik nie ma tego samego numeru części co Twój, ale wyglądają podobnie. Myślę o zrobieniu tego samego z moim.

Czy uważasz, że ma znaczenie, czy maszyna jest przed demontażem w pozycji 2 lub 4?
 
#17 ·
Nie, nigdy nie zabrałem się za wymianę przekaźnika. Mój siłownik ma własny umysł i działa dobrze.

Nie powinno mieć znaczenia, czy dyferencjał jest w trybie 2WD czy 4WD przed wyjęciem siłownika. Pręt w dyferencjale (Rys. 4) sprężynuje do tyłu do pozycji 4WD po wyjęciu siłownika.

Podczas ponownej instalacji siłownika ustaw go w pozycji 4WD, aby nie ściskać sprężyny w dyferencjale podczas przykręcania siłownika.
 
#18 ·
Jestem nowy na forach. Mam ten sam problem z moim 2011 700 cat. Olej w dyferencjale napełnił siłownik, a napęd na 4 koła już nie działa. Przeglądałem inne strony internetowe i pomyślałem, że to jeden z najlepszych samouczków. Czego użyłeś do czyszczenia obecnego kleju z siłownika, aby się do niego dostać? Wygląda na to, że jest to problem, który ma wiele osób, dlaczego Arctic Cat nie naprawił tego problemu?

Widziałem jedną stronę internetową, na której ktoś usunął siłownik i stworzył manualny pokrętło do obsługi napędu na 4 koła. To całkowicie usunęło siłownik. Czy ktoś to zrobił? Ta strona nie zawierała samouczka, jak to zrobili.
 
#19 ·
Nie ma kleju, tylko oring między pokrywą a korpusem.



Jeśli jest w nim olej, oring na nosie, który wchodzi do dyferencjału, jest uszkodzony lub go brakuje. Około 2 centy w sklepie z narzędziami. Użyj preparatu do czyszczenia styków elektrycznych, aby wyczyścić płytkę i trzymaj kciuki.
 
#21 ·
Ponieważ masz elektryczną blokadę mechanizmu różnicowego. Miejsce, w którym widać olej, to miejsce, w którym powinien znajdować się oring.
 
#22 ·
Twój siłownik (pn: 0502-585) jest nowszego typu, który ma dwa siłowniki. Ten z metalowym bolcem aktywuje blokadę mechanizmu różnicowego, a plastikowa rurka z tyłu, która ma uszczelkę typu o-ring, kontroluje wybór 2WD-4WD.

Sprawdziłeś swoje bezpieczniki???
 
#24 ·
#26 ·
Zabiorę ten stary od ciebie, jeśli nie będziesz go używać.